Ordföranden har ordet

Bästa Gastronomiska Vänner!

Välkommen till vårens aktiviteter med Vännerna. Vi planerar att under vinter/våren  erbjuda en rad intressanta och välsmakande möten.

Västerbottensveckorna på Grand Hotell. Som medlem i Vännerna blir du inbjuden till en välkomstdrink. Ella Nilsson är som vanligt värdinna.

I februari arrangerar vi en ostronkurs.

En matlagningskväll i februari hos professor Stephan Rössner, detta sker i hans hem i Äppelviken.

Ostfestivalen 9-11 februari på Münchenbryggeriet, Vännerna erhåller 50% rabatt på entre för dagarna fredag och söndag

Korvfestivalen 8-10 mars i februari på Münchenbryggeriet. Vännerna erhåller 50% rabatt på entre för dagarna fredag och söndag

Vi planerar även ett besök på Seefood Gastro hos Mathias Dahlgren

Besök på den prisbelönta peruanska restaurangen Canta Lola på Grev Turegatan

Föreningens årsmöte kommer i år att ske hos kocken Fredrik Eriksson på Långbro Värdshus

Gastronomiska Akademiens Belöningsceremoni 2024 hölls den 15 januari 2024 i Bernadotte Biblioteket på Stockholms slott: se länken

Eftersom vår medlemstelefon nu upphört att gälla kan Du nå oss på vannerna@telia.com eller styrelsens mobiltelefoner för korta meddelanden eller sms.  Kontakt med styrelsen ske via respektive telefonnummer som finns på vår hemsida under flik ”Styrelse”

Goda Måltidshelger önskar vi Er alla!

Christina Möller/styrelsen
e-postadress: moller.christina43@gmail.com